Korjaus & räpellys osio Suzuki Intruder vs 800

Tuli hommattua tällainen Suzuki Intruder vs 800 -99 ja laitellaan tänne jotain, jos ei muuten niin itselle muistiin juttuja tämän huolloista ja korjauksista.

Kaasareiden synkkaus

Selailin nettiä ja sieltä löysin ohjeen, jonka avulla tein synkkauksen:
https://www.youtube.com/watch?v=DyiIiIuF05I

Tarvittavat välineet:

- 10 mm hylsyavain
- ristipääruuvari
- 8 mm kiintoavain
- 10 mm aukaistu lenkkiavain ( huom! kaupan valmis avattu kuusikantainen ei todellakaan käy!)
- synkkamittari

Laita synkkamittarin letkuun kuristukset, koska mittari heiluu muuten aivan älyttömästi.

Etsin netistä todella pitkään synkkaruuvien paikkoja tähän vs 800 peliin, eikä etukaasarin ruuvia meinannut millään huomata.
Tässä kuvat:

Etukaasarin ristipäinen synkkaruuvi, jossa tiiviste takana.
Takakaasarin ristipäinen synkkaruuvi, jossa myös tiiviste takana.
Itse tein näin, että irroitin tankin ja ruuvasin valmiiksi auki takapytyn yläpuolella olevat synkkausvaijerin- sekä etukaasarin vaijerin lukitukset ja laitoin tankin takaisin etupäästä hollilleen ja väliin roikkakiepin.
Bensaletkua pujotin välistä esiin, jotta sain lisää tilaa.
Näin en tarvinnut mitään ylimääräistä lisätankkia..
Välistä mahtuu juuri kiertämään säätöä.

Lämmitä kone käyntilämpöiseksi ja säädä tyhjäkäynnillä takapytyn yläpuolella olevasta vaijerin säädöstä pylväät niin tasoihin kuin saat.
Sen jälkeen anna kaasua noin 2000 rpm hujakoille ja tarkkaile pylväiden nousua.
Säädä etukaasarin vaijerista pylväät niin tasoihin kun saat.
Hyväksyttävät rajat ovat ainakin carptunen mukaan 1 cm pylväiden välistä eroa.
Itselle kävi niin, että joudin homman tekemään uudestaan, koska kierroksilla säätö muutti myös tyhjäkäyntisynkkaa!
Eli tarkista ennen lopetusta vielä molemmat.

Jos tämän jälkeen säädät tyhjäkäyntiä tyhjäkäyntiruuvista, joudut todennäkösesti tekemään tämän homman uudestaan! Jos siis mielestäsi tyhjäkäynti on liian matala tai korkea, tee se ensimmäisenä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti