keskiviikko 19. elokuuta 2015

Piikki ajeltu kotio.

Toissa päivänä päätin laitella piikin nippuun, kun osatkin vihdoin tulivat.



Tässä Athenan vakio pytty männän kanssa.
Onneksi pytty ja kansi mahtuvat pakettina rungon ja alakerran väliin, niin ei tarvinnut konetta ottaa irti. Nuo kannenpulttien kiristykset ovat viheliäisiä kiristellä momenttiin, jos paikallaan joutuu tekemään!
Netistä luin ohjeen, jossa neuvottiin laittamaan mäntäkin jo tässä vaiheessa paikoilleen sylinteriin, niinpä päätin kokeilla tätä metodia.
Menihän se näinkin.

Moottori odottamassa sydäntä.
Ensin pyöräytin kiertokangen alas ja sitten ripustin tuon sylinterin mäntineen YPVS:n aukosta mustekalalla runkoon roikkumaan, jotta saan mallattua kiertokangen männäntapin hollille. Näin sain ns. vapaat kädet työskennellä näiden viheliäisten männänsokkien kanssa! Saisi moottoripyörissäkin olla samanlaiset sokat kuin autoissa, jotka saa sokkapihdeillä erittäin kätevästi paikoilleen ilman männän naarmuuntumisen pelkoa.
Paketin sain kasaan ja pihalle sitten kokeilemaan ja eihän se mennyt ihan putkeen!
En vain jostain syystä älynnyt tuota kansipellin merkintää "UP" mikä siihen on rei´itetty ulkopuolle jäävään läpyskään... Vedethän se sitten pukkasi kansipultin välistä. Itse en tätä kämmiä huomannut vaan velipoika, joka virnuillen osoitti syytä. :D
Ei siinä auttanut muu kuin purkaa paketti ja laittaa uusi kansipelti paikoilleen... en halunnut tässä vaiheessa enää ottaa riskiä ja koittaa tällä jo kerran asennetulla, sekä koekäynnistetyllä.

Vuoto jäi historiaan ja pelin sisäänajo alkoi näillä kilometreillä.. Toivottavasti pysyy nipussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti